متخصص درمان فیبروم

فیبروم رحمی یکی از شایعترین بیماریهای رحم بین خانمها است. هرچند این بیماری اکثرا به درمان نیاز ندارد ولی فیبروم هایی نیز هستند که در صورت عدم توجه به درمان، می توانند کشنده باشند. درمان برخی فیبرومها فقط با جراحی امکانپذیر است. گاهی نیز به دلیل اشتباه در تشخیص ممکن است بی دلیل زیر تیغ جراحی بروید. درحالیکه فیبروم شما می توانست با روشهای دیگر درمان شود. به همین دلیل است که در موارد ابتلا به فیبروم هایی که وخیم هستند توصیه می شود، بهترین پزشک متخصص زنان برای درمان فیبروم رحم خود انتخاب کنید

فیبروم های رحمی در اغلب موارد بدون علامت هستند که بطور اتفاقی در سونوگرافی یا MRI تشخیص داده می شوند و نیاز به درمان ندارند.

اما در صورتی که فیبروم علامت دار باشد با توجه به شدت علایم، سن، ناباروری، تمایل به حفظ رحم و طبقه بندی FIGO درمان دارویی یا جراحی اتخاذ می شود.

انتخاب روش جراحی به اندازه، محل، نوع فیبروم، مهارت پزشک متخصص و تجهیزات پزشکی در دسترس بستگی دارد.

یکی از بهترین راه های تشخیص زود هنگام فیبروم مراجعه به پزشک زنان و زایمان و انجام معاینات سالیانه است.

علائم فیبروم رحم

فیبروم رحم ممکن است هیچ علائمی نداشته باشد. اما گاهی نیز فیبروم رحمی با علائم زیر همراه است:

• داشتن احساس نیاز مکرر به دفع ادرار
  • دشواری در دفع ادرار
  • درد زیاد در ناحیه شکم
  • بزرگ و متورم شدن شکم
  • احساس فشار و سنگینی در لگن، پاها یا کمر
  • پریودهای سنگین و با درد زیاد و طولانی
  • دخول دردناک
  • نفخ شکم یا یبوست

لازم به ذکر است یک پزشک متخصص زنان خوب برای درمان فیبروم  ابتدا به علت بروز فیبروم می پردازد و اگر نیاز به درمان باشد روشهای درمانی از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. پزشک متخصص برای تشخیص فیبروم رحمی ممکن است از روش ام آر آی یا سونوگرافی استفاده کند. متخصص فیبروم رحمی پس از تشخیص مشکل شما می تواند بهترین روش درمانی را برایتان انتخاب کند.

خانم دکتر پوران حاجیان متخصص جراحی فیبرومهای رحمی می باشد